سرخط خبرها

قهرمانی تبادکان «ب» در پایان اولین دوره مسابقات والیبال نوجوانان حاشیه شهر مشهد

  • کد خبر: ۱۰۱۶۲۷
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
قهرمانی تبادکان «ب» در پایان اولین دوره مسابقات والیبال نوجوانان حاشیه شهر مشهد
تلاش ۱۰ تیم نوجوان و پرانگیزه در چارچوب رقابت‌های والیبال نوجوانان حاشیه‌شهر مشهد سرانجام روز گذشته به پایان رسید و تیم والیبال نوجوانان «تبادکان ب» توانست بر سکوی نخست بایستد.

بهنام اخوت | شهرآرانیوز؛ تلاش ۱۰ تیم نوجوان و پرانگیزه در چارچوب رقابت‌های والیبال نوجوانان حاشیه‌شهر مشهد سرانجام روز گذشته به پایان رسید و تیم والیبال نوجوانان «تبادکان ب» توانست بر سکوی نخست بایستد. رقابت‌هایی که نخستین‌بار به‌ابتکار معاونت سلامت و تربیت‌بدنی شهرداری مشهد برگزار شد تا استعداد‌های ناب حاشیه‌شهر فرصت ظهور و بروز پیدا کنند.

مسابقاتی که قرار است نقطه شروعی برای استعدادیابی ویژه در این مناطق در این رشته ورزشی باشد و حالا انتظار می‌رود هیئت متبوع با بهره‌مندی از فرصت تحلیل این مسابقات و شناسایی ورزشکاران مستعدش، برای امر استعدادیابی و پرورش این استعداد‌ها اقدام کند. روز گذشته آیین اختتامیه این دوره از مسابقات با حضور رئیس کمیسیون ورزش شورای اسلامی شهر مشهد، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، رئیس هیئت والیبال استان و شماری از پیشکسوتان ورزش والیبال در سالن وحدت شهرداری مشهد برگزار شد.

نمایش انگیزه در سالن وحدت

والیبال نوجوانان حاشیه‌شهر مشهد در سالن وحدت شهرداری مشهد برگزار شد؛ پیکار‌هایی که در دو گروه پنج‌تیمی برگزار شد و در پایان دو تیم برتر هر گروه جواز حضور در دور نیمه‌نهایی را پیدا کردند. تیم‌های ارشاد، شهید کاوه، تبادکان ب، شهربهشت و آستان‌قدس در گروه الف این مسابقات و تیم‌های شهید ابراهیم هادی الف، شهید ابراهیم هادی ب، تبادکان الف، طرقبه‌شاندیز و شهید تقوی هم پنج تیم گروه ب این مسابقات بودند. در پایان دور گروهی تیم‌های تبادکان ب، شهربهشت، طرقبه‌شاندیز و شهید تقوی توانستند به جمع چهار تیم برتر راه یابند و در این مرحله هم این تیم‌های تبادکان ب و شهربهشت بودند که به فینال رسیدند. در رده‌بندی، شهید تقوی بر طرقبه‌شاندیز غلبه کرد و به عنوان سوم رسید. در فینال هم تبادکان ب توانست بر شهر بهشت غلبه کند و به مقام قهرمانی برسد.

ناصحی: عملکرد معاونت سلامت و تربیت بدنی برپایه اهداف شوراست

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در حاشیه این مراسم با قدردانی از معاونت سلامت و تربیت‌بدنی شهرداری مشهد بابت برگزاری این مسابقات اظهار کرد: «معاونت سلامت و تربیت‌بدنی شهرداری در این مدت در راستای اهداف شورای اسلامی شهر مشهد عمل کرده و توجه ویژه‌ای به ورزش حاشیه‌شهر داشته است.» مهدی ناصحی افزود: «فعالیت‌های معاونت سلامت و تربیت‌بدنی در این دوران درخشان بوده و از این بابت برنامه‌های خوبی انجام شده است.»

علوی‌مقدم: رویکرد شورا ورزش‌محور است

رئیس کمیسیون ورزش شورای اسلامی شهر مشهد گفت: «رویکرد شورای ششم الحمدا... رویکردی ورزش‌محور است. در این دوره جدید نگاهمان این است که به‌شکلی ویژه به ورزش پایه نگاه کنیم.» حسین علوی‌مقدم افزود: «من فکر می‌کنم متأسفانه در این سال‌ها به این حوزه پرداخته نشده است. شما شک نکنید در این دوره شورای ششم و دوستان من در شورای مشهد‌الرضا (ع) نگاهی ویژه و بودجه‌ای که با کمک دوستان مصوب می‌شود، برای این حوزه خواهند داشت، زیرا معتقدیم نوجوانان و جوانان اصل و اساس شهرمان هستند. نگاه ویژه‌ای خواهیم داشت تا روز‌های خوبی برای ورزش شهر امام‌رضا (ع) در کنار همه متولیان ورزش ببینیم.»

غیاثی: مناطق کم‌برخوردار سرشار از استعدادند

سیدحسین غیاثی، معاون سلامت و تربیت‌بدنی شهرداری مشهد، درباره برگزاری این تورنمنت به‌همت معاونت متبوع گفت: «از رسالت‌های اصلی که شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد از بدو فعالیتشان در این دوره به آن توجه کردند، مسئله حاشیه‌شهر بوده است. واقعیت آن است که ما هر چقدر برای حاشیه‌شهر و مسئله ورزش و سلامت آن تلاش کنیم، بازهم کم است.»

غیاثی تصریح کرد: «این مسابقات اولین‌بار برگزار شد و ما به‌دنبال کشف استعداد‌های نهفته در این مناطق بودیم.» معاون سلامت و تربیت‌بدنی شهرداری مشهد یادآور شد: «همان‌طور که می‌دانید در مناطق حاشیه شهر مشهد استعداد‌های زیادی در رشته‌های مختلف ورزشی وجود دارد که فقط باید آن‌ها را پیدا کرد. ما هم با هماهنگی هیئت‌های متبوع در رشته‌های مختلف تلاش می‌کنیم این استعداد‌ها را پیدا کنیم و در اختیار جریان ورزش حرفه‌ای قرار دهیم.»

قوچان‌نژاد: باید به حاشیه‌شهر توجه ویژه کرد

رئیس هیئت والیبال خراسان‌رضوی گفت: «مسابقات از این حیث مهم است که روی حاشیه‌شهر و مناطق کم‌برخوردار برنامه‌ریزی شده است.» جبار قوچان‌نژاد افزود: «این مناطق استعداد‌های زیادی در رشته‌های مختلف دارد که باید به آن‌ها توجه کنیم. از آن‌طرف سنین پایه هستند که در بحث استعدادیابی و پیشرفت خیلی می‌تواند شایان توجه باشد. بنابراین، باید به این نسل و حاشیه‌شهر توجه ویژه شود.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->